zoek en vind

Path Tracer in Unreal Engine 4.27

Path Tracer in Unreal Engine 4.27 unrealengine.com

Onlangs is de nieuwe release van Unreal Engine 4.27 uitgekomen. Joep van der Steen vertelt er meer over.

De Path Tracer vind ik de belangrijkste optie in deze nieuwe release. Uiteraard is een Path Tracer niet real time. Het is vergelijkbaar met render engines als V-Ray, Corona en Arnold en dus fysisch correct, dit kost tijd. Om rendertijden te besparen maakt de Path Tracer gebruik van een denoiser die prima gebruikt kan worden om een goed idee te krijgen van het eindresultaat. Aangezien een denoiser de kleine schaduwdetails uitfiltert, is het belangrijk dat deze wordt uitgezet voor de uiteindelijke kwaliteit van de rendering. Er zijn een paar beperkingen aan de Path Tracer, waarvan met name decals, volumetric en exponential height fog nog geen ondersteuning hebben. Er is ook nog geen Multi-GPU ondersteuning. Wel is de functie heel goed te gebruiken voor nog hogere kwaliteitsrenderingen in Unreal Engine.

Nog een kleine tip: gebruik geen basiskleur met waarde één (zoals normaal wel zou moeten). Afgezien van het feit dat dit in de werkelijkheid niet bestaat, heeft het voor de Path Tracer als gevolg dat rendertijden omhoogschieten en het uiteindelijke resultaat niet meer fysisch correct zal zijn en altijd rond de 0,8 zal aanhouden. Kijk voor alle vernieuwingen op: de website van unrealengine.com.


Neem voor meer informatie contact op met Joep van der Steen: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 020-314 44 10.

Privacy- en Cookiebeleid