Onlangs is MODO 13 beschikbaar gekomen. Iedereen met een actief contract (huur of maintenance) kan de nieuwe versie direct in gebruik nemen. Stefan Twigt, onze MODO specialist, zet de nieuwe mogelijkheden op een rij.

MODO 13 bevat een aantal grote vernieuwingen. Zo is er een nieuwe GPU renderer, de AMD Prorender. Deze werkt zowel op AMD als op NVIDIA kaarten. Vrijwel alle materiaalopties zijn in de GPU renderer te gebruiken. Daarnaast is er nog een vernieuwing op render gebied. Er kan gebruik gemaakt worden van een denoiser. Zowel de AMD versie als de NVIDIA Optix denoiser kunnen ingezet worden om de rendertijd flink te verkorten.

Verder is het nu ook mogelijk om in de animatie workflow te werken met animatielagen, zodat op een niet-destructieve manier verschillende animaties gemixt worden.

Een andere grote verandering is doorgevoerd in de schematic view, de node-based weergave van MODO. Of u deze nu gebruikt voor het procedureel modelleren, het werken met particles, animaties of het maken van materialen, in alle gevallen kunt u nu gebruik maken van automatische data conversie. Dit houdt in dat nodes veel makkelijker op elkaar kunnen worden aangesloten en dat het omzetten van data automatisch gaat (van integer naar float naar color bijvoorbeeld).

Tot slot is het mixen van falloffs mogelijk. Zoals in de afbeelding hieronder te zien is, kunt u verschillende falloffs samen mixen om zo een geheel eigen verloopeffect te creëren.

modo13 blendfalloff 002

 

Uiteraard zijn er nog veel meer vernieuwingen en opgeloste bugs. Voor een volledige lijst kunt u kijken op MODO 13 vernieuwingen 
of contact opnemen met Stefan: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Privacy- en Cookiebeleid