Er is een nieuwe versie beschikbaar van het UMC script (Universal Material Converter). Het script dat door ons is ontwikkeld, kan gebruikt worden in 3ds Max om materialen om te zetten naar materialen van een andere render engine. Zo kan een scene met bijvoorbeeld mental ray materialen in één klik omgezet worden naar een scene met alleen V-Ray materialen. Ook is het mogelijk om een scene met diverse materialen om te zetten. Daarnaast kunnen (indien gewenst) alle dubbele materialen automatisch worden omgezet naar instances. De recente releases van 3ds Max 2019, Corona Renderer en V-Ray NEXT voor 3ds Max worden door de update ondersteund.

Nieuw in deze versie is dat geneste materialen gecontroleerd worden op dubbele versies. Ook kunnen ze omgezet worden naar instances. Een andere nieuwe optie is de mogelijkheid tot het inlezen van een eigen materialenbibliotheek. Het idee hierachter is dat materialen uit bijvoorbeeld Revit omgezet kunnen worden naar materialen in de persoonlijke materialenbibliotheek. Het werkt als volgt:

  • werk in Revit met de eigen Revit materiaalnamen
  • de Revit file kan vervolgens in 3ds Max worden ingelezen
  • voer het UMC script uit in 3ds Max
  • laad uw eigen bibliotheek met fotorealistische materialen
  • zet deze materialen in uw scene met één klik op de knop


Neem voor meer informatie contact op met Stefan Twigt: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 020 – 314 44 10. U kunt het script ook aanschaffen in de webshop: UMC script.

 

umc logo 100

Twitter

Privacy- en Cookiebeleid