De volgende versie van V-Ray voor 3ds Max is inmiddels als open beta beschikbaar. Stefan Twigt, vertelt u er meer over:

Persoonlijk zou ik de beta versie nog niet in een productieomgeving gebruiken, maar de aangekondigde wijzigingen en nieuwe mogelijkheden zijn zeer interesssant. De meest opvallende nieuwe opties zijn de auto-exposure en auto-white balance voor de camera. Het maken van goede renders bij wisselende belichting wordt hiermee heel eenvoudig. Daarnaast wordt het mogelijk om V-Ray assets met drag-n-drop in een viewport in te laden.Ook de GPU ondersteuning in V-Ray NEXT is flink uitgebreid. Er kan nu gebruik gemaakt worden van de glossy Fresnel, 3D displacement, Bercon Noise, VRscan materialen, de VRayEnvironmentFog en meer. Verder zijn er verbeteringen in de Dome light, is er een nieuwe haarmateriaal en is de oorspronkelijke V-Ray Physical Camera weer terug met een vernieuwde user interface.

Als laatste wil ik een verandering in de VRayLights noemen. Er is nu geen sprake meer van een halve lengte/ breedte invoer, maar gewoon lengte/ breedte. Uiteraard is er nog veel meer en zal er nog meer komen, omdat dit pas een beta versie is.

Mocht u interesse hebben om deze versie te proberen, dan kunt u dat aanvragen via de website van Chaos group.

Neem voor meer informatie contact op met Stefan Twigt: 020 - 314 44 10. 

Twitter

Privacy- en Cookiebeleid