In de loop van het afgelopen jaar is Universal Assistant, de chattool op de Autodesk website en geselecteerde producten, geleidelijk geüpdatet naar Autodesk Assistant.

Autodesk Assistent Revit

Door de aanpassingen naar de conversatiechattool van Autodesk Assistant krijgen klanten een modernere en interactievere ervaring, terwijl de  chatworkflows in de loop van de tijd meer wordt gepersonaliseerd.  De update naar Autodesk Assistant heeft geen invloed op de tools waartoe gebruikers toegang hebben, maar zullen een ander pad opmerken om deze tools te bereiken. 

Wat is de Autodesk Assistant?

Autodesk Assistant is een AI-gestuurde zoekfunctie in begrijpelijke taal die te vinden is in de Help van Autodesk producten. Als u het antwoord dat u zoekt niet kunt vinden met de Autodesk Assistant, kan deze u doorverbinden meteen ondersteuningsmedewerker voor een livechat.

Waarom zou ik het gebruiken?

De Help doorzoeken met behulp van begrijpelijke taal in plaats van te proberen bepaalde zoekwoorden te raden, maakt het makkelijker om goede resultaten te verkrijgen. De Autodesk Assistant wordt ook in de back-end aangedreven door AI en machine learning om in de loop van de tijd betere resultaten te geven naarmate meer klanten het gebruiken. U kunt ook gemakkelijk contact opnemen met persoonlijke ondersteuning als u met uw zoekopdracht geen antwoord kunt vinden. Dit kan tijd besparen wanneer u een ondersteuningsverzoek moet indienen om uw probleem op te lossen.

Autodesk Assistent 1Autodesk Assistent 2

Hoe krijg ik toegang tot de Autodesk Assistant?

Wanneer u Help start vanuit uw Autodesk product door op F1 te drukken of vanuit het InfoCenter, wordt Help gestart in uw standaardbrowser. In de rechterbenedenhoek van het browservenster ziet u de Autodesk Assistant . Klik om de assistent te starten.